woensdag 18 juli 2012

Inspiratie sites

Ik hou van rondsnuffelen op internet, opzoek naar inspirerende en mooie dingen. Een paar websites zijn echt favorieten van mij, en deze toppers wil ik graag met jullie delen!


Etsy.com
Dit is de marktplaats voor de creatieve geest. Hier verkopen van over de hele wereld mensen hun zelfgemaakte spullen, van tekeningen tot kleding, van potjes tot sieraden. De avond is zo voorbij als je hierop zit (en ben je weer eens helemaal blut als je niet oppast ^^)!

Deviantart.com
Op deze site delen vele kunstenaars hun werk aan elkaar. Er zijn voornamelijk tekeningen, schilderijen en fotografie erop te vinden, maar ook pixelart, stock photo's, ps tutorials/brushes en cosplay. Het is in handige categorieën verdeelt wat het zoeken erg makkelijk maakt. Je kan zelf ook een account gratis aanmaken, zodat je je eigen werk snel en duidelijk kan delen met de rest van de wereld.

Ik heb zelf ook al jaren een account, kijk er maar eens op!



StumbleUpon.com
Je heb zo van de dagen dat je achter je computer zit en geen idee heb wat je nou eigenlijk wilt gaan doen. Of dat je een thema heb voor een project, maar geen enkel inspiratie heb. Dan meldt je jezelf aan op StumbleUpon, geeft aan welke onderwerpen je interesse heb en je klikt op de knop Stumble. Deze genereert op basis van je interesses steeds random websites, waardoor je op sites terecht kom wat je anders nooit gevonden zou hebben. Via deze weg heb ik al veel mooie en aparte dingen mogen ontdekken. ^^

Pinterest.com 
Pinterest is de nieuwste hype op gebied van afbeeldingen delen. In Amerika is het al een grote hit, in Nederland komt het ook steeds meer in de spotlights.
Je kunt een aanvraag indienen voor een eigen account of er vrijblijvend op rondsnuffelen. Officieel checken ze je eerst voordat ze je een eigen account geven, maar zoveel aanvragen zullen ze vast niet allemaal doorlopen ;). Eenmaal binnen kan je je eigen prikborden aanmaken, waarop je plaatjes naar eigen thema kan opslaan. Dit doe je als volgt; je ziet op een willekeurige site een leuk plaatje en wilt dit delen op je prikbord. Dan heb je in je browser een Pin It knop (die heb je al geïnstalleerd), je kiest het plaatje naar wens en plaats het op je prikbord. Appeltje eitje. Scheelt een hoop opslaan werk, maar bij mij zit dat er zo in versleten dat nog veel afbeeldingen opsla op mijn laptop ^^.

Ook hier heb ik een eigen account; Mijn Pinterest.


Have fun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten