dinsdag 28 augustus 2012

Papieren schatten


























Ik hou van tweedehands boeken, zoals jullie misschien al weten. Afgelopen vrijdag had ik al geschreven dat ik naar het Sluis & Bruggenfeest in Weesp was geweest, waar de kerk hun jaarlijkse boekenverkoop in kerken houdt. De hele kerk staat dan volgepropt met tafels, met daarop boeken soort van gecategoriseerd. De beste manier om de schatten ertussen te vinden is gewoon elke rij afstruinen. ^^

Zo kwam mijn vader twee boekjes van net na de 2de Wereldoorlog tegen, geschreven en gepubliceerd door voormalige gevangenen uit de concentratiekampen. 1 euro per stuk. Bij de kringloopwinkel zouden deze boekjes zoiezo in een vitrine liggen, maar in de kerk lagen ze gewoon random tussen de rest van de boeken.

Ik heb al mijn 2dehands boeken van de afgelopen twee weken bij elkaar gelegd, het boek Parijs en het receptenboek zijn al eerder gekocht bij de kringloopwinkel.
  • Verder heb ik twee kruidenboekjes gescoord, waar zowel de beschrijvingen, maar ook recepten voor gerechten en schoonheidsproducten in staan. Zeer handig als je ziet hoeveel kruiden ik tegenwoordig uit mijn moesbalkon kan halen. ;)
  • Het boek Parijs staat vol met foto's van Parijs rond de jaren 60, prachtige foto's van mooie en lelijke mensen, en van de Notre Dame met een parkeerplaats ervoor. ^^
  • Het familiekookboek is letterlijk volgeschreven. Wat ik hier zo leuk aan vindt is dat je van alles ongeveer moet doen, het is erg op gevoel en naar eigen smaak geschreven. Je vindt bv. een paar scheppen suiker i.p.v. 3 el suiker. En er staan natuurlijk lekkere recepten in. ;)
  • European contract; Photographers and Illustrators is een verzamelboek met werken van fotografen en illustratoren uit 1992. Altijd een goed startpunt om er doorheen te bladeren als ik compleet inspiratieloos ben.
  • Fantasy landschappen en stadsgezichten is een boek wat vooral op het analoog en digitaal schilderen is gericht. Dit boek kan je ook bij de witte boekenhandel kopen voor 7.99 euro, ik heb er ongv. 1.50 euro voor betaald. :P
  • En als laatste mijn meest favoriete boeken; Doré spot illustrations en Advertentien 1830-1930. De namen zeggen het eigenlijk al, een boek vol met spotillustraties die vroeger voor kranten en flyers werden gebruikt. Advertentien staan heel veel verschillende advertenties in, inclusief de oude tekeningetjes. Superhandig en inspirerend, als je dit zou moeten zoeken op internet vindt je zo nooit zo mooi. Ik ga dit zeker voor een project gebruiken. ^^ 

Niet verkeerd hé. Voor maar een paar eurootjes bij elkaar. Zodra ik mijn Flow uit heb ga ik ze op mijn gemakkie stuk voor stuk lezen, onder het genot van een mok thee met honing. ^^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten