donderdag 7 juni 2012

Bloeien zonder water

Gister was ik lekker aan het knutselen met wat kunstorchideeën, toen ik opeens dacht dat het best leuk zou zijn om de hele vakantie een blog bij te houden met wat ik allemaal op creatief gebied aan het maken ben, of waar ik erg geïnspireerd door wordt. Voor mijzelf is dit een soort zomerproject, maar het leuke is dat ik kan delen met iedereen :) Wat wil je nog meer?

Dit kwijt te zijn, laat ik dan gelijk terugkomen op de orchideeën. Ik was laatst in een tuincentrum, toen ik van die schattige bloemstukken op de tafeltjes zag staan. Helaas allemaal veels te duur voor een studente zoals ik, dus dan ga je proberen het zelf te maken :)


Nodig:
- Kunstbloemen (ik heb 2 orchidee takken gebruikt, maar je kan natuurlijk ook andere kunstbloemen kopen)
- Een stuk sierhout

Mijn bloemen komen bij de Action vandaan, rond de 1,50 euro per stuk. Sierhout is helaas duurder, kijk hiervoor bij tuincentra's of hobbywinkels. Als je krap zit kan je natuurlijk ook in het bos een stuk hout zoeken!

1. Ik heb een orchidee gepakt, en het gevormd naar het hout. Handig is om de uitsteeksels van het hout goed te gebruiken, zo kan je de orchidee al wat vastzetten.


2. Wikkel daarna op de plekken waar de orchidee nog niet goed vastzit wat ijzerdraad om het hout en de orchidee.


3. Doe daarna de andere orchideetak.
 
En klaar! Perfect om op een bijzettafeltje te leggen, of leuk om kado te geven. En het fijne is dat je niet kan vergeten het water te geven ^^.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten